Mitä tietoa teillä on lukion jälkeisistä opinnoista suomessa/saksassa? Haluaisin tietää,onko kirjastoissa opaskirjoja/esitteitä yliopisto-…

Kysytty

Mitä tietoa teillä on lukion jälkeisistä opinnoista suomessa/saksassa?
Haluaisin tietää,onko kirjastoissa opaskirjoja/esitteitä yliopisto-/korkeakouluopinnoista suomessa/saksassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun HelMet-kirjastojen kokoelmissa löytyy esim. seuraavat teokset, joita voi kannattaa katsoa:

Opiskelemaan Saksaan / toimittajat: Marja Hirvisalo-Lahti yhteistyössä Saksan suurlähetystön kanssa, 2002
ISBN 9525252787

James, Peter
Studying and working in Germany : a student guide / Michael T. Newton and Graham J. Shields
Julktiedot Manchester : Manchester University Press, 2002.

Kirjastoista löytyy myös Aikuiskoulutsopasta (2005), jossa on luku opiskeluista ulkomailla sekä tietoa opiskelusta Suomessa monipuolisesti. Ammattikorkeakoulun valintaoppaassa (2005) on tietoa opiskelusta Suomessa ja niin on myös Yliopistojen valintaoppaassa (2005). Näitäkin teoksia on useissa kirjastoissa saatavana. Näiden kolmen oppaan nettiversio on osoitteessa .