Shakespeare-sitaatti Richard III:sta suomeksi: Every Jack becomes a gentleman

Kysytty

Shakespeare-sitaatti Richard III:sta suomeksi:
Every Jack becomes a gentleman

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen sitaatti (oik. "Since every Jack became a gentleman")löytyy ainakin kahdesta näytelmän suomennoksesta.

Paavo Cajanderin kääntämänä teoksessa Shakespaeare: Kootut draamat (2.p. 1958) lause kuuluu "Kun kaikk´on moukat tulleet aateliksi" ja Matti Rossin suomentamana teoksessa Shekespeare: Richard III (1977) puolestaan "Kun joka moukasta on tullut aatelinen".