Scifi kirja/kirjasarja jossa sähkölaitteet lakkaavat toimimasta ja yhteiskunta romahtaa. Myöhemmin perustetaan keskiaikaa muistuttava uusi yhteiskunta…

Kysytty

Scifi kirja/kirjasarja jossa sähkölaitteet lakkaavat toimimasta ja yhteiskunta romahtaa. Myöhemmin perustetaan keskiaikaa muistuttava uusi yhteiskunta. Tapahtumapaikkana taisi olla ruotsi. Loppupuolella selviää että tapahtumien aiheuttajat ovat ulko-avaruuden olennot jotka ihmiset taisivat nimetä kentaureiksi. Kentaurit käyttivät "tomua" apunaan. Tomu pystyi muuttamaan ihmiset zombeiksi ja vampyyriksi. Lopussa tietysti ihmiset voittavat.

Vastaus

Vastattu

Kirjasarja on ruotsalaisen Lars Wilderängin Tähtitrilogia-sarja: Tähtikirkas, Tähtisade ja Tähtipöly (Jalava 2017-2018).