Otsikko
Tunnistaisittekohan kirjaa tämän kuvauksen perusteella: - julkasitu suomeksi todennäköisesti tällä vuosituhannella - perustuu tositapahtumiin, ehkä jopa…

Kysytty

Hei!

Tunnistaisittekohan kirjaa tämän kuvauksen perusteella:
- julkasitu suomeksi todennäköisesti tällä vuosituhannella
- perustuu tositapahtumiin, ehkä jopa elämäkerta
- Päähenkilö on lapsi tai teini tai nuori aikuinen, kun hän jostain syystä (onnettomuus? sairaus?) vaipuu koomaan. Hän herää koomasta, mutta ei pysty liikkumaan eikä puhumaan. Kaikki luulevat hänen olevan edelleen koomassa. Päähenkilö on vuosia kehonsa vanki. Jossain kohtaa joku huomaa, että päähenkilö on herännyt koomasta ja häntä aletaan kuntouttaa. Päähenkilö kuntoutuu niin hyvin, että pystyy kertomaan tarinansa ja siitä tehdään kirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on kirja Martin Pistorius: Mykkä huuto : Poika, joka jäi oman kehonsa vangiksi. Teos on ilmestynyt suomeksi vuonna 2015 Leena Mäntylän suomentamana. Kirja kertoo Martin Pisteriuksen tositarinan.