Sattuisko löytymään Yhdysvaltoihin sijoittuvia päiväkirja/tarinamuotoisia kirjoja, joissa vaelletaan kansallispuistojen maisemissa tai muuten luonnossa? Olen…

Kysytty

Sattuisko löytymään Yhdysvaltoihin sijoittuvia päiväkirja/tarinamuotoisia kirjoja, joissa vaelletaan kansallispuistojen maisemissa tai muuten luonnossa? Olen lukenut Cheryl Strayedin Villin vaelluksen ja John Muir on listalla jo, mutta mietin olisiko muilta tekijöiltä? Tämän tapaisissa luontokuvaus tuntuu tulevan lähemmäs kuin tietokirjoissa. Sekä fakta, fiktio että niiden sekoitus käy. Kunhan luontokuvaus olisi todenmukaista ympäristöönsä sopivaa.

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia kirjoja, jotka voisivat kiinnostaa sinua:

Matkakertomuksia:

Thoreau: Kolme matkaa erämaahan

Monsen: Vaellus halki Alaskan

Lainema: Eräretkillä Alaskassa

Abbey: Kesä autiomaassa

Schooler: Sininen karhu - erään valokuvan tarina

Kertomakirjallisuus:

McCarthy: Veden ääriin, eli Lännen punainen ilta

London: Erämaan kutsu