Sattuipa kirjaston valikoimissa silmään Peter Madsenin hienosta Valhalla sarjakuvasta tehty viisiosainen kovakantinen kokoelmaversio (ruots. Den samlade sagan)…

Kysytty

Hei,

Sattuipa kirjaston valikoimissa silmään Peter Madsenin hienosta Valhalla sarjakuvasta tehty viisiosainen kovakantinen kokoelmaversio (ruots. Den samlade sagan). Kysymys kuuluukin, onko teillä tietoa sarjakuvien suomen tai englannin kielisistä versioista. Käsittääkseni näitä kokoelmateoksia ei ainakaan toistaiseksi ole saatavilla edellä mainituilla kielillä, mutta onkohan julkaisu suunnitteilla tulevaisuudessa ja jos on, niin mistä kustantamosta asiaa voisi tiedustella?

Muistan sarjakuvat lapsuudestani, näistä saisi oivan lahjan veljenpojille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Valitettavasti meillä ei ole tästä mitään sisäpiiritietoa. Myöskään Madsenin omilta verkkosivuilta ei löydy tietoa kokoelmaversion käännöksistä. Sivuston kautta voi olla yhteydessä Madsenin edustajiin ja tiedustella asiasta.

Alunperin Valhalla-albumit julkaisi suomeksi Semic, joka on nykyisin osa Egmont Kustannusta. Egmontilta voisi siis kysellä, millaisia aikomuksia heillä sarjan suhteen on. Kiinnostuneiden lukijoiden yhteydenotot saattaisisvat ainakin kustantajan tietoon että kiinnostusta kyseiseen sarjakuvaan on.

Lähteet:

http://www.petermadsen.info/pages/kontakt/kontakt.html
http://www.egmontkustannus.fi/asiakaspalvelu/