Sarjaohjelmissa on useita kausia. Kun jotakin sarjaohjelmaa alkaa katsomaan (kirjastosta lainaamalla), sarjan katsoo mielellään tietysti alusta loppuun asti…

Kysytty

Sarjaohjelmissa on useita kausia. Kun jotakin sarjaohjelmaa alkaa katsomaan (kirjastosta lainaamalla), sarjan katsoo mielellään tietysti alusta loppuun asti. MIKSI, OI MIKSI, kirjastolla on sarjaohjelmia, joista on hankkimatta viimeisin kausi?
Kylläpä on ajattelemattomasti tehty! Jos kirjasto on saanut lainausoikeuden vaikkapa sarjan kuuteen ensimmäiseen kauteen, eikö ole saatu lupaa viimeiseen seitsemänteen kauteen? Eikö kirjasto voisi kuitenkin yrittää hankkia lupaa viimeisimmän kauden hankkimiseksi?
Kun kirjastoon laittaa hankintaehdotuksia, mistään ei löydä tietoa, miten ehdotus etenee. Vai eteneekö?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot pyrkivät hankkimaan niille tarjottua aineistoa mahdollisuuksien mukaan. Jos sarjasta tarjotaan jatko-osia, ne hankitaan.

Ehdotuksen etenemistä ei voi seurata oikeastaan muutoin kuin tarkistamalla, onko ko. aineisto hankittu kirjastojen kokoelmiin.

Jos teet hankintaehdotuksen, voit jättää siihen yhteystietosi. Näin sinuun voidaan olla tarvittaessa yhteydessä.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Hankintaehdotus