Sanonta/lausahdus, missä ihmisiä verrataan laivoihin myrskyssä, että vahvemman kuuluu aina auttaa heikompaa... En muista millään enkä löydä mistään.

Kysytty

Sanonta/lausahdus, missä ihmisiä verrataan laivoihin myrskyssä, että vahvemman kuuluu aina auttaa heikompaa...
En muista millään enkä löydä mistään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laajasta kollegiaalisesta etsinnästä huolimatta emme ole löytäneet tälle sanonnalle ehdokasta sen alkuperäksi. Jos ette vielä ole ehtinyt etsiä sanontaa aihetta käsittelevästä kirjallisuudesta, voisi seuraavasta linkistä avautuvia Helmet-kirjaston teoksia suositella  https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Ssanonnat__Orightresult__U?lang=fin

Lisää sanontoja käsitteleviä teoksi voi kysellä kirjastosta.