Otsikko
Hyvää huomenta taas kerran! Mitä tarkoittaa sanonta "päreitä kainalossa"? Miten se on syntynyt?

Kysytty

Hyvää huomenta taas kerran!
Mitä tarkoittaa sanonta "päreitä kainalossa"? Miten se on syntynyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kielitoimiston sanakirjan mukaan "hänellä on päreitä kainalossa" tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö ei ole täysjärkinen. Sanonnan alkuperää ei valitettavasti löytynyt käytettävissä olevista lähteistä.