Saisinko uudempaa tietoa kielten määrästä maailmassa? Kuinka paljon niitä on tällä hetkellä?

Kysytty

Saisinko uudempaa tietoa kielten määrästä maailmassa? Kuinka paljon niitä on tällä hetkellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

The Ethnologue-kirjaan perustuvan sivuston mukaan kieliä on tällä hetkellä (vuonna 2017) 7099 https://www.ethnologue.com/faq#node_287681
Kielten määrä kuitenkin vaihtelee koko ajan kun uusia kieliä löydetään ja vanhoja katoaa.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kielten lukumäärä voi riippua myös siitä, miten kieli määritellään. Lasketaanko kaikki "saamen kielet" erikseen, lasketaanko Pohjois-Ruotsin "meän kieli" kieleksi vai suomen murteeksi, nämä esimerkkeinä lähialueelta.