Olen yrittänyt selvittää kuntakohtaisia asukasennusteita. Koko Suomen käsittäviä tilastoja kyllä on, mutta kuntakohtaiset ovat jotenkin vaikeampia löytää…

Kysytty

Hei!
Olen yrittänyt selvittää kuntakohtaisia asukasennusteita. Koko Suomen käsittäviä tilastoja kyllä on, mutta kuntakohtaiset ovat jotenkin vaikeampia löytää. Tarvitsisin tietoja ainakin vuoteen 2030 asti. Jotain hajanaisia tietoja olen saanut kunnat.fi -sivustolta, mutta tarvitsisin vähän tarkempia lukuja, kuin pelkkiä prosentteja. Onko niitä? Lähinnä Sievin tilastot kiinnostavat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tilastokeskuksen sivuilta löytyy mm. kuntakohtaisia väestöennusteita. Tällä hetkellä uusimmat ennusteet ovat vuosille 2009-2060. Alueittaisia ennusteita jaoteltuina iän ja sukupuolen mukaan on vuosille 2009-2040.

Taulukon mukaan Sievissä olisi vuonna 2030 2762 miestä ja 2538 naista, eli yhteensä 5300 asukasta.

Väestöennustetaulukot löytyvät täältä:

http://pxweb2.stat.fi/database/StatFin/vrm/vaenn/vaenn_fi.asp