Etsin kirjaa tai lähinnä karttaa Suomen kuntajaosta - löytyisikö teidän tiedostoistanne karttapohjaa jossa kuntajako on ensisijainen kriteeri? tai mikäköhän…

Kysytty

Etsin kirjaa tai lähinnä karttaa Suomen kuntajaosta - löytyisikö teidän tiedostoistanne karttapohjaa jossa kuntajako on ensisijainen kriteeri? tai mikäköhän voisi olla taho,josta tällaisen kartan saisin käsiini?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Kuntaliiton ylläpitämässä Suomen kunnat sivustossa http://www.nls.fi/kartta/tuotteet/a3suomi.pdf on kartta jossa näkyy Suomen kunnat, maakunnat ja läänit. Kartta on pdf-muodossa ja saat sen suuremmaksi, eli kuntien nimet näkyviin, alhaalla vasemmalla olevan %-valikon avulla. Samat kartat löytyvät myös Suomen Kuntaliiton julkaisemasta Tietoja kunnista - kunnittain ja alueittain tilastosta (2000). Julkaisu löytyy ainakin suurimmista kirjastoista.