Otsikko
Saisinko tietoja runoilija Irja Hiironniemestä?

Kysytty

Saisinko tietoja runoilija Irja Hiironniemestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjailijasta ei löydy paljon tietoa. Suomen kirjailijat 1945-1980 (vuodelta 1985) -teoksessa kerrotaan, että hän on syntynyt 22.9. 1928 Lehtimäellä. Hän on naimisissa ja ammatiltaan opettaja. Irja Hiironniemi on julkaissut pääasiassa runoja (kymmenkunta kokoelmaa 1970- ja 1980-luvuilla). Hän on sanoittanut myös virsiä ja julkaissut satukirjan nimeltä Pupujussin pukupussi.

Tarkat tiedot julkaisuista löytyvät Fennica- ja Viola-tietokannoista:

https://fennica.linneanet.fi/
https://viola.linneanet.fi/

4 ääntä

Kommentit

Irja Inkeri Hiironniemi 28.9.1928 - 28.4.2015
Toimi opettajana sekä julkaisi lukuisia runokirjoja uskonnollista lyriikkaa.
Myös lasten runokirjoja Pupujussin pukupussi, Hieno hiirimies sekä Sammakkoa nukuttaa. Irja Hiironniemi työskenteli lähetyksen hyväksi eri tavoin koko elämänsä ajan.
Hänellä oli laaja ystäväpiiri ja hänen poismenoan jää kaipaamaan perhe sekä ystävät ja tuttavat.

Minulla oli ilo ja onni olla Irjan oppilas ja seinänaapuri. Valoisampaa ihmistä ei ole ollut maailmassa. Pupujussin pukupussi- kirjan nimi äänestettiin meidän koululaisten kesken. Siinä kirjassa minäkin katselen pohjantähteä. Irja oli hyvin rakas meille kaikille!

Kiitos Millille surullisesta tiedosta. Suuresti kunnioittamani runoilija Irja Hiironniemi on päässyt Taivaan kotiin.
" Hän syö kanssamme juhla-ateria, sen ikävöidyn"

Kiitos Millille surullisesta tiedosta. Suuresti kunnioittamani runoilija Irja Hiironniemi on päässyt Taivaan kotiin.
" Hän syö kanssamme juhla-aterian, sen ikävöidyn"