Löytyykö mistään yhdestä teoksesta Kirsi Kunnaksen elämää ja perhettä käsittelevää materiaalia?

Kysytty

Löytyykö mistään yhdestä teoksesta Kirsi Kunnaksen elämää ja perhettä käsittelevää materiaalia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa Kirsi Kunnaksen tuotannosta ja hänen saamistaan kirjallisuuspalkinnoista löytyy useistakin teoksista, mm. teoksista Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 3 (2001) ja Pekka Tarkan Suomalaisia nykykirjailijoita (1989). Hänestä on tehty myös dokumenttielokuva sarjaan Kirjailijakuvia (n:o 3, Kirsi Kunnas 1989). Kirjat ja video ovat lainattavissa useista pääkaupunkiseudun kirjastoista. Kannattaa katsoa myös Helsingin kaupunginkirjaston tekemää Sanojen aika -tietokantaa, josta löytyy kirjailijoiden henkilö- ja tuotantotietojen lisäksi myös tekstinpätkiä, viitteitä arvosteluihin ja muihin lähteisiin sekä linkki käännöstietokantaan. Sanojen aika löytyy helpoimmin Helsingin kaupunginkirjaston kotisivuilta (www.lib.hel.fi/), josta on linkki tietokantaan. Muitakin internetlinkkejä häneen löytyy, mm. Suomen nuorisokirjailijoiden nettimatrikkeli, osoitteesta www.nuorisokirjailijat.fi/

Kirjailijan elämästä ja perheestä ei lähteistä välttämättä löydy paljon tietoa, eikä kaikkea tietoa yhdestä lähteestä.