Saako netistä suomen arvopaperikeskuksen osakesiirto kaavakkeita? Olemme aikeissa siirtää lapsenlapselle ehkä amerin tms. osakkeen ja tarvitsemme ilmeisesti…

Kysytty

Saako netistä suomen arvopaperikeskuksen osakesiirto kaavakkeita? Olemme aikeissa siirtää lapsenlapselle ehkä amerin tms. osakkeen ja tarvitsemme ilmeisesti siihen tällaisen kaavakkeen täytettäväksi "jotta homma lähtee liikkeelle".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osakkeita varten tulee lahjansaajalla olla arvo-osuustili.

Pankeista esimerkiksi Nordean sivuilta löytyy vastaus kysymykseen: "Haluaisin lahjoittaa lapselleni osakkeita, miten se tapahtuu?" Vastaus käsittellee myös isovanhempien lahjoituksia.
http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/Kysymyksi%C3%A4+ja+vastauksi…

Suomen Arvopaperikeskuksen (APK) arvo-osuustili on yksityiselle suomalaiselle sijoittajalle pääosin ilmaista. APK:n arvo-osuustili sopii hyvin esimerkiksi lahjaksi saatujen osakkeiden pitkäaikaiseen säilyttämiseen. Lisää tietoa Pörssisäätiön sivulta http://www.porssisaatio.fi/default.aspx?path=4;160;257&id=5835