Meidän perheellä olisi kirjoja, jotka eivät enää mahdu kirjahyllyyn, mutta ovat hyväkuntoisia 1-2 kertaa luettuja. Voiko niitä lahjoittaa teille? Minulla on…

Kysytty

Meidän perheellä olisi kirjoja, jotka eivät enää mahdu kirjahyllyyn, mutta ovat hyväkuntoisia 1-2 kertaa luettuja. Voiko niitä lahjoittaa teille? Minulla on sähköisessä muodossa lista kirjoista, listassa on tieto kirjan nimestä, kirjoittajasta, ilmestymisvuodesta sekä kustantajasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteet ottavat kyllä kirjalahjoituksia vastaan. Kannattaa kysyä vaikka omasta lähikirjastosta olisiko heidän kokoelmissaan tarvetta kyseisille kirjoille.

Kunkin kirjaston esimies tai muu aineistohankinnoista vastaava henkilö päättää otetaanko lahjoitukset kokoelmiin vai ei.