Otsikko
Saako mistään Joensuun kaupungin karttaa, joka on painettu vuosien 1958-1963 välisenä aikana. Olen viettänyt lapsuuteni Joensuussa ja haluaisin kartan josta…

Kysytty

Saako mistään Joensuun kaupungin karttaa, joka on painettu vuosien 1958-1963 välisenä aikana. Olen viettänyt lapsuuteni Joensuussa ja haluaisin kartan josta voisin katsella lapsuuteni Joensuuta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuusta on painettu opaskartta vuonna 1958. Siitä on olemassa kappale Kansalliskirjastossa, jossa sitä voi käydä tutkimassa lukusalissa.

Joensuusta on julkaistu myös erilaisia historiikkejä, joissa voi olla karttoja. Esimerkiksi Sukututkimusseuran kirjastosta (http://www.genealogia.fi/kirjasto.html) voi löytää kiinnostavaa tietoa toivomaltasi ajalta, kuten esimerkiksi teos "Joensuun historia. VI : Vuodet 1954-1980", tekijänä Pertti Elsinen.