Lapualla oli Kauppakadun varrella, alikäytävän läheisyydessä rakennus, jossa oli Hotelli Tapiola. Vuonna 1938 Hotellin nimi muuttui, oliko kyseisen Hotellin…

Kysytty

Lapualla oli Kauppakadun varrella, alikäytävän läheisyydessä rakennus, jossa oli Hotelli Tapiola.
Vuonna 1938 Hotellin nimi muuttui, oliko kyseisen Hotellin virallinen nimi Simsiö vai Simpsiö.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapuan kunnallislautakunnan pöytäkirjasta selviää, että Hotelli Tapiola on muutettu vuonna 1938 Hotelli Simsiöksi. Myös Lapuan sanomien numerossa 3.3.1938 mainitaan kyseisen hotellin myynti ja uusi nimi Hotelli Simsiö.