Ruotsinkielisiä kirjoja paperin ja massan valmistuksesta, paperin päällystämisestä, päällysteen valmistamisesta, paperin painatusmenetelmistä.

Kysytty

Ruotsinkielisiä kirjoja paperin ja massan valmistuksesta, paperin päällystämisestä, päällysteen valmistamisesta, paperin painatusmenetelmistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

LIBRIKSESTÄ, Ruotsin kansallisesta kirjastojärjestelmästä, nettiosoite: http://www.libris.kb.se/enkel.sokning.html , hakemalla löytyivät tiedot mm. seuraavista kirjoista:

Gavelin, Gunnar: The manufacture of paper , 1999. Sijainti: Högskolan Dalarna, Biblioteket i Garpenberg,
Karlstads universitetsbibliotek, Kungl Tekniska högskolans bibliotek

Kassberg, Mats, Massa och papper : en grundbok, 1998. Sijainti: Högskolan i Halmstad, biblioteket, Högskolan Dalarna, biblioteket i Borlänge, Högskolan Dalarna, biblioteket i Garpenberg, Sveriges lantbruksuniv bibl, skogsbiblioteket, Karlstads universitetsbibliotek, Lunds universitetsbibliotek

Persson, Knut-Erik: Papperstillverkning , 1996. Sijainti: Högskolan Dalarna, biblioteket i Borlänge,
Högskolan Dalarna, biblioteket i Garpenberg, Sveriges lantbruksuniv bibl, skogsbiblioteket, Karlstads universitetsbibliotek, Högskolan Kristianstad, biblioteket, Lunds universitetsbibliotek, Luleå universitetsbibliotek, Kungl. biblioteket, Uppsala univ bibl, Ångströmbiblioteket, rebrouniversitetsbibliotek

Gavelin, Gunnar: Papp och kartong , 1995. Sijainti: Sveriges lantbruksuniv bibl, Skogsbiblioteket,
Sveriges lantbruksuniv bibl, Ultunabiblioteket, Karlstads universitetsbibliotek, Lunds universitetsbibliotek , Mitthögskolans bibliotek, Sundsvall, Kungl. biblioteket, Kungl Tekniska högskolans bibliotek, Uppsala universitetsbibliotek

Pauler, Nils: Pappersoptik, 1993. Sijainti: Högskolan Dalarna, biblioteket i Borlänge, Sveriges lantbruksuniv bibl, Skogsbiblioteket, Sveriges lantbruksuniv bibl, Ultunabiblioteket, Karlstads universitetsbibliotek, Lunds universitetsbibliotek, Linköpings universitetsbibliotek, Mitthögskolans bibliotek, Sundsvall Kungl. biblioteket, Kungl Tekniska högskolans bibliotek, Chalmers tekniska högskolans bibliotek

Olsson, Gunnar: Bestrykning , 1994. Sijainti: Sveriges lantbruksuniv bibl, Skogsbiblioteket, Sveriges lantbruksuniv bibl, Ultunabiblioteket, Karlstads universitetsbibliotek, Lunds universitetsbibliotek, Mitthögskolans bibliotek, Sundsvall, Kungl. biblioteket, Kungl Tekniska högskolans bibliotek, Chalmers tekniska högskolans bibliotek

Papper - färg - tryck : slutrapport / Marianne Klaman, 1998. Sijainti: Kungl. Biblioteket

Hedin, Eva-Stina: Hur påverkas tryckjämnhet i flexo av färgegenskaper, 1998. Examensarbete / Luleå tekniska universitet, Civilingenjörsprogrammet ; 1998:222. Sijainti: Luleå universitetsbibliotek

Printing / book editor Pirkko Oittinen, Hannu Saarelma, 1998. Sarja: Papermaking science and technology. Sijainti: Karlstads universitetsbibliotek, Mitthögskolans bibliotek, Örnsköldsvik
STFI, Troedssonbiblioteket, Chalmers tekniska högskolans biblioteket

Näitä kirjoja ja niiden mahdollista lainaamista Ruotsista voit kysyä omasta lähikirjastostasi. Alla on lisäksi muutama nettisosoite:

Swedish Pulp and Paper Research Institute, http://www.stfi.se/
Skogsnäringens portal på Internet, http://www.skogssverige.se/
Massa- och papperstillverkning, http://www.skogssverige.se/MassaPapper/Faktaom/swe/massaopapptillv/
Puunjalostustekniikan virtuaalikirjasto, http://www.hut.fi/Yksikot/Kirjasto/ViKi/puunjalostustekniikka.html