Kaukolainattavissa olevia kirjoja paperitaiteesta (kuvataide -ei siis paperiaskartelusta!)ja käsintehdystä paperista.

Kysytty

Kaukolainattavissa olevia kirjoja paperitaiteesta (kuvataide -ei siis paperiaskartelusta!)ja käsintehdystä paperista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olen hakenut kirjoja paperinvalmistuksesta sanoilla paperinvalmistus ja käsityö sekä englanniksi paper making. Paperitaide-sana antaa hakutulokseksi suuren määrän teoksia, niitä en ole tähän listannut, mutta niitä voi tarkastella kirjastossa päätteeltä.

Hunter, Dard, Papermaking : the history and technique of an ancient craft. New York : Dover Publications, 1978
Alkuper. julk.: New York : Knopf, cop. 1947

O'Reilly, Susie, Paper making. Hove : Wayland, 1994.

Green, J. Barcham, Paper making by hands in 1953. Sine loco 1953.

Thackeray, Beata, Paper : making, decorating and designing. London : Conran Octobus, 2001

Plowman, John, The craft of handmade paper : a practical guide to papermaking techniques. London : Apple, cop. 1997

Watson, David, Creative handmade paper : how to make paper from recycled and natural materials. Turnbridge Wells : Search, 1991

Moilanen, Tuula, Kèasintehty paperi : idèan ja lèannen paperinvalmistusmenetelmistèa. Helsinki : Taide, 1995

Lockie, Ellaraine, The paper maker : how to make handmade paper from fruits and vegetables. London : Collins & Brown, 2001

Pinder, Polly, Scented herb papers : how to use natural scents and colours in hand-made recycled and plant papers. Turnbridge Wells : Search Press, 1998

Autio, Matti, A century of paper making 1. Sine loco 1973.

Saddington, Marianne, Making your own paper. London : New Holland, 1993

Paper : hundreds of stunning practical projects in collage, decoupage, papier mãachâe, paper making and papercrafts, consultant editor Lucy Painter. London : Southwater, cop. 2000
Todman, Tonia, Tonia Todman's paper-making book. Rozelle : Sally Milner, 1992