Otsikko
Runo koski Alkibiadeen koiran häntää ja muistaakseni loppuu jotenkin näin : ... mitä tehnyt on teille häntä tää, monen taivaaseen minä astuvan näin toki aivan…

Kysytty

Runo koski Alkibiadeen koiran häntää ja muistaakseni loppuu jotenkin näin : ... mitä tehnyt on teille häntä tää, monen taivaaseen minä astuvan näin toki aivan kauniisti aasin päin.
Itse jotenkin uumoilen syylliseksi Koskenniemeä.
Pyydän ystävällisesti apua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aivan oikeaan osui uumoilusi. V. A. Koskenniemen Ateenan porvarit, teoksessa Hannu; Nuori Anssi ; Sydän ja kuolema,
joka löytyy Gutenberg projektin linkistä: http://archive.org/stream/hannunuorianssis20148gut/pg20148.txt

Myös Helmetin sekä muiden kirjastojen kokoelmista löytyy Sydän ja kuolema. ATEENAN PORVARIT.

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos.
Ateenan porvarit on kyllä tuttu Koskenniemeltä, mutta kyseessä saattaa olla (siis kysymyksessäni alun perin) jonkin koiranleuan, esim. Kalle Väänäsen tai jonkun muun tekemä k.o. häntään liittyvä runo. Ateenan porvarit on toki mainio teos, mutta uteliaisuuttani kutkuttaa edelleen tuo jo kouluajoiltani 1940-luvulta osittain muistamani runo.
Ystävällisin terveisin.