Kenen runo ja onko tästä suomennosta Was bleibt Ein Mensch, der uns verlässt, Ist wie eine Sonne, die versinkt. Aber etwas von ihrem Licht bleibt Immer in…

Kysytty

Kenen runo ja onko tästä suomennosta

Was bleibt
Ein Mensch, der uns verlässt,
Ist wie eine Sonne, die versinkt.
Aber etwas von ihrem Licht bleibt
Immer in unserem Herzen zuruck.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verkkohakujen perusteella näitä säkeitä käytetään saksankielisillä alueilla usein muistokirjoituksissa ja kuolinilmoituksissa. Tekijää ei mainita, toisinaan taas tekijästä todetaan, kuten tässä: https://www.bestattungen-berner.de/de/trauer/zitate-und-sprueche/ "Unbekannter Verfasser", tuntematon kirjoittaja.

Suomenkielistä jokseenkin vastaavaa käännöstä ei näyttäisi löytyvän.