Rouva eversti Sladen vieraili Ähtärissä toukokuussa vuonna 1940 Kapteeni Juuti oli Ähtärin asemalla vastassa. Kapteeni Juuti asuu kunnan kätilön, neiti…

Kysytty

Rouva eversti Sladen vieraili Ähtärissä toukokuussa vuonna 1940
Kapteeni Juuti oli Ähtärin asemalla vastassa. Kapteeni Juuti asuu kunnan kätilön, neiti Ilmosen luona. Juuri kun olimme lähdössä kokoukseen, kutsuttiin kätilö viereiseen sairaalaan ja kokouksen aikana syntyivät siellä pienet, ihastuttavat kaksoset. Kokouksen jälkeen rouva Sladen kävi sairaalassa siunaamassa pienet kaksoset sekä pari muuta pikkuvauvaa. Mistä lehdestä ja miten saa tämän kirjoituksen, kysyy se pieni ihastuttava kaksonen synt. 27.05.1940

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti ainoa mahdollisuus näyttäisi olevan käydä läpi tuon ajan lehtiä, jotka löytyvät mikrofilmattuina Kansalliskirjastosta. Vuosien 1771-1945 suomalaisten sanomalehtien mikrofilmit ovat Kansalliskirjaston Lehtisalin käsifilmistössä luettavissa ilman ennakkotilausta. Aikakauslehtiä on myös v. 1911 jälkeen digitoitu, mutta ne ovat tekijänoikeudellisista syistä nähtävissä vain vapaakappalekirjastojen kulttuuriaineistojen työasemilla, http://www.kansalliskirjasto.fi/kokoelmatjapalvelut/digitaalisetvapaaka…. Aineistoa voi rajoitetusti jäljentää, http://www.kansalliskirjasto.fi/kokoelmatjapalvelut/palvelut/jaljennepa….