Otsikko
Pystyykö myöhästymismaksuja mitenkään maksamaan netissä (tai puhelimitse), ja jos ei, onko tällainen toiminto joskus tulossa? Helpottaisi asiointia…

Kysytty

Pystyykö myöhästymismaksuja mitenkään maksamaan netissä (tai puhelimitse), ja jos ei, onko tällainen toiminto joskus tulossa? Helpottaisi asiointia huomattavasti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiaa on selvitetty, mutta aivan pian tällaista mahdollisuutta ei ikävä kyllä saada HelMet-kirjastoissa käyttöön. Maksujärjestelmän täytyisi toimia luotettavasti sekä verkkopankkien että kirjastojärjestelmän kanssa.

Maksut voi siis toistaiseksi hoitaa vain kirjastossa asioidessa. Poikkeustilanteissa (muutto toiselle paikkakunnalle tms.) kirjastoa voi pyytää lähettämään laskun.

Maksuja voi olla kortilla 10 euroa, ennen kuin menettää lainausoikeuden.