Pyhäpäivät Euroopan maissa. Mistä löytäisi tietoa esim. missä maissa helatorstaita vietetään, missä se on vapaapäivä, onko se kaikkialla samaan aikaan

Kysytty

Pyhäpäivät Euroopan maissa. Mistä löytäisi tietoa esim. missä maissa helatorstaita vietetään, missä se on vapaapäivä, onko se kaikkialla samaan aikaan

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useissa suomalaisissakin kalentereissa on taulukko "Kansallisia juhlapäiviä" eli päiviä, jolloin useimmat yritykset, pankit, koulut jne. ovat suljettuja suuressa osassa ko. maata. Näissä taulukoissa ei välttämätta aina ole mainittu juhlan nimeä eikä maaluettelo myöskään ole kovin kattava. Jos haluat tiedot kaikista maailman maista ja myös juhlapäivien nimet neuvoisin sinua etsimään käsiisi vuosittain ilmestyvän, kaksiosaisen "The Europa World Year Bookin", jossa on aakkosjärjestyksessä esitelty kaikki maailman maat. Siinä on kunkin maan kohdalla myös kappale "Public holidays". Vuoden 2001 juhlapäivät löydät v. 2000 vuosikirjasta. Vuosikirjan viimeisin osa on Pääkaupunkiseudulla isompien kirjastojen käsikirjastoissa. Vanhempia osia saa myös kotilainaan. Sijainnin voit tarkistaa Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen aineistotietokannasta http://www.libplussa.fi . Jos aihe kiinnostaa sinua laajemminkin näyttää Myyrmäen kirjaston käsikirjastossa olevan teos "Holidays and Anniversaries of the World", joka on täydellinen luettelo yli 26 000 juhlapäivästä taustoineen ja merkityksineen.