Otsikko
Etsin lapsuuteni suosikki-iltasatukirjaa. Koska en ollut kirjan ensimmäinen omistaja, se on todennäköisesti julkaistu 1970- tai -80-luvulla. Kirjan kansi on…

Kysytty

Hei, etsin lapsuuteni suosikki-iltasatukirjaa. Koska en ollut kirjan ensimmäinen omistaja, se on todennäköisesti julkaistu 1970- tai -80-luvulla. Kirjan kansi on valkoinen ja siinä on useita piirrettyjä hahmoja. Kirjan selkä on sininen ja nimi on mustalla.

Jokaisen sadun jälkeen on runo tai loru.
Muistan useammankin sadun kirjasta: Mikki-apinan temput, Äksy bussi punainen, siili Omenamunkki, Strasbourgin haikarat ja olisko yksi ollut Peruna-Peppe

Vastaus

Vastattu

Kyseessä näyttäisi olevan vuonna 1979 ilmestynyt Iltalukemista lapsille (Two-minute stories, toim. Rosemary Garland ; kuv. Tony Escott ja Sally Wellman ; käännös Sini Sovijärvi ja Lea Pennanen).

Kirjaa ei valitettavasti ole Helmet-kirjastojen kokoelmissa, mutta voit kyllä tilata sen kaukolainaan muualta Suomesta.

Iltalukemista lapsille Finnassa

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu