Pohdin www-palvelimen markkinointia internetissä? Mistä saisin siitä tietoa?

Kysytty

Pohdin www-palvelimen markkinointia internetissä? Mistä saisin siitä tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osoitteesta http://www.csc.fi/WWW/ löytyy Funetin verkkopalveluiden opas WWW -palveluiden suunnittelusta ja ylläpidosta. Luvussa WWW -palveluista tiedottaminen kerrotaan ilmoituspalveluista, joita löytyy Funetin lisäksi mm. Yahoosta.

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Makupalat -linkkihakemistossa http://www.htk.fi/kirjasto/cool2.htm kohdassa Viestintä - Kotisivu - Yleistä - Mainosta kotisivuasi on luettelo erilaisista tiedotustavoista ja -paikoista mm. hakemistoista ja hakupalveluista, joihin voi verkkoaineistostaan ilmoittaa.

Kirjaston kokoelmaluettelosta löytyi hakusanoilla internet ja markkinointi seuraavat teokset:
STEINBOCK, DAN:
INTERNET JA MARKKINOINTIVIESTINNÄN MUODONMUUTOS,

STEINBOCK, DAN:
INTERNET JA MAINOSTAJA,

STERNE, JIM:
WORLD WIDE WEB -MARKKINOINTI,

TARKOMA, JARNO:
INTERNET-KAUPAN OPAS,

BERG, VENLA:
INTERNET-LIIKETOIMINNAN SUUNNITTELU PK-YRITYKSESSÄ,

ENSI ASKELEET ELEKTRONISESSA KAUPASSA,

HEDMAN, ANDERS:
KAUPANKÄYNTI JA MARKKINOINTI INTERNETISSÄ,

KETTUNEN, SAMI:
ELEKTRONINEN KAUPANKÄYNTI : LIIKETOIMINTA TIETOVERKOISSA,

KOSKI, JOUNI:
TIETOTEKNIIKKA PALVELEMAAN ASIAKASTA,

LESKELÄ, MARIKA:
SÄHKÖISEN KAUPANKÄYNNIN AAPINEN,

PAAVILAINEN, JOUNI:
INTERNETIN LIIKETOIMINNALLINEN MERKITYS,

JUSSILA, MARKKU:
NET. : VERKKOVIESTINNÄN KÄSIKIRJA,

STEINBOCK, DAN:
INTERNET-MARKKINOINTI SUOMESSA.

Em. kirjat ovat kaikki ilmestyneet vuosien 1997-1999 aikana.

ALEKSI-artikkelitietokannasta löytyi esim. seuraavaa:
TEKIJÄ: Tonttila, Sari-Liia
NIMEKE: Radiolinjalla syöttinä hyödyllisiä ja hupaisia palveluja
JULKAISUSSA: Puhelin : puhelinyhtiön tiedotuslehti liike-elämän johdolle. (1998) : 1, s. 7

Lisäksi hakusanoilla internet ja markkinointi löytyy useita kymmeniä aikakauslehtiartikkeleiden viitteitä, joita voi selata ja tulostaa kirjastossa. Näin suuren viitemäärän kopioiminen tietokannasta vastausohjelmaan ei valitettavasti ole mahdollista. Sama koskee ARTO-artikkelitietokantaa, josta siitäkin löytyi parikymmentä viitettä markkinoinnista internetissä.

Toivottavasti näistä tiedoista on hyötyä portaalin suunnittelussa. Tervetuloa kirjastoon tutustumaan aineistoon tarkemmin.