Pitäisi löytää Helmetin kokoelmasta cd-levy, joka sisältäisi klisheistä piano bar -pianomusiikkia (= kuluneita standardeja, easy jazzia), mutta ei millään…

Kysytty

Hei! Pitäisi löytää Helmetin kokoelmasta cd-levy, joka sisältäisi klisheistä piano bar -pianomusiikkia (= kuluneita standardeja, easy jazzia), mutta ei millään haulla tartu haaviin. Osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kun tekee sanahaun termeillä viihdemusiikki piano lounge cdlevy, saa 10 osumaa, joissa on sellaisia esittäjiä kuin Martin Denny, Pink Martini, Robert Wells ja Nat Newborn. Jos korvaa termin "lounge" termillä "bar", tulee osumia 30, mutta joukossa on paljon sellaisia, jotka tuskin ovat sitä mitä tässä etsitään. Ongelmana on se, ettei tällaiselle "piano bar" -musiikille ole yksiselitteistä hakutermiä, eikä sana "lounge", jota englannin kielessä käytetään, esiinny kaikissa niissä yhteyksissä, joissa se musiikki käytännössä juuri sitä on. Mutta jos noita osumia varailee ja tutustuu niin eiköhän sieltä jotain sopivaa löydy.

Heikki Poroila