Pieksämäelle saavuttaessa oli aikoinaan tienvarsiatulut joissa luki "Pieksämäki - Savon Solmu" ja paikkakunnalla on myös Hotelli Savonsolmu ja ainakin…

Kysytty

Pieksämäelle saavuttaessa oli aikoinaan tienvarsiatulut joissa luki "Pieksämäki - Savon Solmu" ja paikkakunnalla on myös Hotelli Savonsolmu ja ainakin tilitoimisto Laskentasolmu.

Mistä tämä solmu oikein tulee ja miten se liittyy Pieksämäkeen?

Vastaus

Vastattu

Pieksämäki on tunnettu rautateiden solmukohta Suomen rataverkossa. Tämä saattaa olla syy solmunimiin. Pieksämäen kirjastossa asiaa vielä selvitellään, ja jos uutta ilmenee, palaan asiaan.