Peruisin kirjavarauksen: Arno Nevanlinna, Maria. Onnistuuko tästä?

Kysytty

Peruisin kirjavarauksen:
Arno Nevanlinna, Maria.
Onnistuuko tästä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varaus peruttu.

Periaatteessa omien varausten peruminen sähköpostin kautta ei ole suositeltavaa, koska sotkujen vaara voi olla liian suuri, ja myös jotta estetään esim. ketään ulkopuolista perumasta toisen ihmisen varauksia. Asiakkaat voivat myös unohtaa ilmoittaa kirjastokortistaan löytyvän käyttäjätunnuksen, mikä voi aiheuttaa ongelmia, jos asiakkaissa onkin useita samannimisiä henkilöitä, joista useammalla voi olla sama varaus jne.

Tässä tapauksessa ei ollut kuitenkaan epäselvyyttä, joten varaus voitiin poistaa.

Omien varausten tekeminen ja peruminen onnistuu myös puhelimitse tai kirjaston verkkosivujen kautta: http://helmet.fi . HelMet-etusivulla valitaan "omat tiedot", jonka jälkeen kirjautumiseen tarvitaan kirjastokortin (kirjastokortissa oleva käyttäjätunnus) lisäksi nelinumeroinen PIN-koodi, jonka saa mistä tahansa HelMet-kirjastosta henkilöllisyystodistuksen esittämällä.