Pentti Hietanen laulaa kappaleen Kun aika on. Missä tahtilajissa hän sen esittää?

Kysytty

Pentti Hietanen laulaa kappaleen Kun aika on. Missä tahtilajissa hän sen esittää?

Vastaus

Vastattu

Nino Rotan alun perin elokuvaan Romeo ja Julia (1968) säveltämä rakkausteema kulkee 3/4-tahtilajissa. Näin se tulkitaan myös Pentti Hietasen esittämässä lauluversiossa "Kun aika on", joka pohjautuu alun perin Larry Kusikin ja Eddie Snyderin sanoittamaan laulusovitukseen "A Time for Us".

Lähteet:

Suuri toivelaulukirja : musikaali, tv, elokuva. F-Kustannus Oy, 2015. S. 126 - 127.

"Kun aika on" (Fono.fi)