Pasilan ja Rikhardinkadun kirjastoissa on yhdet sellaiset atk-huoneet,joissa saa yksin rauhasssa käyttää atk:ta. Kysyisin,missä muissa Helsingin kirjastoissa…

Kysytty

Hei

Pasilan ja Rikhardinkadun kirjastoissa on yhdet sellaiset atk-huoneet,joissa saa yksin rauhasssa käyttää atk:ta. Kysyisin,missä muissa Helsingin kirjastoissa on vastaavat huoneet (tarkoitan siis todella sellaisia paikkoja, joissa saa olla YKSIN, en siis esim. Töölön kirjaston atk-huonetta, jossa on useita päätteitä).
En varmaan ole ainoa,joka on huolissaan suuntauksesta, jossa päätteitä on sijoiteltu vastakkain ja ilman mitään näkösuojaa, surkeimpina esimerkkeinä esim. Itäkeskuksen ja Sellon atk-huone. Vähävaraisille ym.pitää taata jatkossa tarpeeksi tiloja, joissa voi käyttää atk:ta yksityisesti ja omassa rauhassa, ns. puolen tunnin pikakonepisteet ym. ovat asia erikseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Helsingin kaupunginkirjastossa on tällaisia yhden hengen atk-huoneita seuraavissa kirjastoissa: Pasila, Lauttasaari, Munkkiniemi, Malmi (4 kpl), Rikhardinkatu, Maunula (2 kpl), Paloheinä, Pitäjänmäki (2 kpl) ja Kannelmäki (tällä hetkellä remontissa).

Asiakaskoneita voi varata ajanvarausohjelman kautta: https://varaus.lib.hel.fi/ tai soittamalla kirjastoon.
Yhteystiedot ja aukioloajat löytyvät tästä linkistä: http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kirjastot/