Pähkinärinteen kirjasto on nyt avattu omatoimikirjastona. Kirjaston sivuilla sanotaan, että varaamansa materiaalin voi noutaa kirjastosta omatoimisesti "kuten…

Kysytty

Pähkinärinteen kirjasto on nyt avattu omatoimikirjastona. Kirjaston sivuilla sanotaan, että varaamansa materiaalin voi noutaa kirjastosta omatoimisesti "kuten ennenkin". Olen uusi asiakas kyseisessä kirjastossa. Aiemmin, Helsingissä, materiaalin sai kirjastonhoitajalta. Miten toimin nyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useassa HelMet-kirjastossa varaukset ovat itsepalveluvaraushyllyssä. Asiakas noutaa varuksensa tällaisesta itse ja lainaa sen automaatilla. Automaatilla lainattaessa tarvitaan kirjastokortin lisäksi nelinumeroinen pin-koodi. Jos asiakkaalla ei vielä ole koodia, sen saa kirjastosta, jossa on henkilökuntaa paikalla esittämällä kirjastokorttinsa ja henkilöllisyystodistuksensa.