Miten menee Paavo Haavikon runo Agricolasta?

Kysytty

Miten menee Paavo Haavikon runo Agricolasta? Alkaa näin: Miten sinut saisi näkyviin elävänä kuvana, kalastajan poika?

Vastaus

Vastattu

Kyseistä runoa ei ole valitettavasti löytynyt. Kollegat ovat käyneet läpi Haavikon kokoelmia, ja minä silmäilin läpi hänen teoksensa Kootut runot, mutta silmiin ei osunut sitä. Kollega oli myös katsonut, ettei pätkä ole Agricola ja kettu -näytelmästäkään. Valitettavasti näyttää siltä, ettemme pysty saamaan runoa nyt selville.