Ovatko ihmisillä, joilla on situs inversus, paitsi sisäelimet myös aivopuoliskot sijainniltaan kuin peilikuva normaalista

Kysytty

Ovatko ihmisillä, joilla on situs inversus, paitsi sisäelimet myös aivopuoliskot sijainniltaan kuin peilikuva normaalista

Vastaus

Vastattu

Tähän kysymykseen on vastattu aiemmin tällä palstalla ansiokkaasti. Tutkijoiden mukaan ei löydy selkeää yksiselitteistä yhteyttä sisäelinten peilikuvasijainnin ja aivojen poikkeavuuksien välillä. Linkin takaa löytyy aiempi vastaus sekä linkkejä hyödyllisiin lisälähteisiin:

Onko ihmisillä, joilla on situs inversus (sisäelinten peilikuvasijainti) vastaavasti aivopuoliskot eri päin kuin yleensä? Entä ovatko useimmat vasenkätisiä? | Kysy kirjastonhoitajalta (kirjastot.fi)