Ottaako kirjasto vastaan käytettyjä kirjoja?

Kysytty

Ottaako kirjasto vastaan käytettyjä kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjalahjoituksista on kysytty aikaisemminkin Kysy kirjastonhoitajalta -palvelusta, tässä vastaus:

Helsingin kaupunginkirjasto ottaa kyllä vastaan lahjoituksia kokoelmiinsa. Lahjoitukset valikoidaan sen mukaan, millaista materiaalia kokoelmista puuttuu. Kunkin kirjaston kokoelmista vastaava päättää otetaanko lahjoitukset kokoelmiin vai ei. Kannattaa kysyä aluksi omasta lähikirjastosta olisiko heidän kokoelmissaan tarvetta lahjoitettaville kirjoille.

4 ääntä

Kommentit

Jos kyseessä on musiikkiaineisto, voi ottaa myös yhteyttä HelMet-kirjastojen yhteiseen musiikkivarastoon (Heikki Poroila, p. 8392 2201, heikki.poroila@vantaa.fi) ja tarjota aineistoa sinne.