Otatteko vastaan kirjoja? Minulla on jonkin verran kirjoja eri kategorioista, kovakantisina ja pokkareina, joita voisin lahjoittaa.

Kysytty

Otatteko vastaan kirjoja? Minulla on jonkin verran kirjoja eri kategorioista, kovakantisina ja pokkareina, joita voisin lahjoittaa.

Vastaus

Vastattu

Lahjoituksina otamme vastaan hyväkuntoisia kirjoja, joille on kysyntää. Lähinnä uutuuksia, joista on pitkät varausjonot tai klassikoita, jos niitä ei ole omassa kokoelmassamme enää riittävästi. Huonokuntoista aineistoa poistetaan jatkuvasti, joten joskus tarvetta saattaa olla vähän vanhemmallekin aineistolle.

Muutamissa kirjastoissa on lisäksi kirjakierrätyshylly tai -kärry, johon asiakkaat voivat tuoda pieniä määriä kirjoja muille asiakkaille. Kirjastot, joissa on kierrätyshylly löytää Helmet sivuilta tätä polkua pitkin: Helmet > Kirjastot ja palvelut > Näytä kirjastot joissa on (pudotusvalikko)...kirjakierrätyspiste