Osaatteko suositella helppotajuista opasta vesivärimaalauksen alkeista aikuiselle ? En itse osannut etsiä. Olen aivan vasta-alkaja.

Kysytty

Osaatteko suositella helppotajuista opasta vesivärimaalauksen alkeista aikuiselle ?
En itse osannut etsiä.
Olen aivan vasta-alkaja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavista kirjoista saattaisi olla sinulle apua:
-Rodriguez, Ramon de Jesus: Vesivärimaalaus: harrastajan opas
-Ginzburg, Maria: Akvarellikirja : vesiväritekniikkaa vaihe vaiheelta: sommittelu, perspektiivi,värit
-Fellows, Miranda: 100 hyvää ohjetta vesivärimaalarille
-Crawshaw, Alwyn: Opi maalaamaan vesivärein

Aiheesta löytyy myös video:
Akvarellimaalauksen perusteet

Lisää oppaita voit itse etsiä HelMet-tietokannasta tekemällä aiheenmukaisen haun (valitse valikosta Aihe) ja käyttäen asiasanaa akvarellimaalaus. Myös mainittujen teosten saatavuustiedot pääkaupunkiseudulla löydät HelMet-tietokannasta osoitteesta http://www.helmet.fi , muut aineistotietokantoja voit käyttää kätevästi monihaun kautta, http://monihaku.kirjastot.fi .