Otsikko
Helmet-kirjastoista löytyy paljon shakkioppaita, mutta löytyisikö myös oppaita tammen peluuseen? Helmetin haku löytää pääasiassa Tammi-kustantamon kirjoja.

Kysytty

Helmet-kirjastoista löytyy paljon shakkioppaita, mutta löytyisikö myös oppaita tammen peluuseen? Helmetin haku löytää pääasiassa Tammi-kustantamon kirjoja.

Vastaus

Vastattu

Tammipelin oppaita ei juurikaan näytä löytyvän. Ainoastaan Laskerin Chess and Checkers : the Way to Mastership näyttäisi siltä, että siinä saattaisi olla shakin lisäksi tammen strategioita. Laajemmin lautapelejä käsittelevissä kirjoissa voi löytyä vinkkejä myös tammeen, esim. Kurki-Suonio: Kaikki pelissä tai Toukomies: Pelien maailma. Myöskään laajempi haku lähes koko Suomen kirjastot kattavasta finna.fi palvelusta ei löydä asiasanalle "tammipeli" (kirjoihin rajattuna) muuta osumaa kuin tuon Laskerin kirjan.

Internetistä tammen strategioita voi hakea esim. hakusanoilla checkers strategy.