Osaatteko sanoa suomenkielistä nimeä seuraavalle kappaleille Linda Lampeniuksen cd -levyltä Nordic Light. 2. Vals efter jamp-lof Yritin googlettaa kyseistä…

Kysytty

Hei!
Osaatteko sanoa suomenkielistä nimeä seuraavalle kappaleille Linda Lampeniuksen cd -levyltä Nordic Light.
2. Vals efter jamp-lof
Yritin googlettaa kyseistä kappaletta, mutta en löytänyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valsen efter Jamt-Lof on ruotsalainen kansansävelmä, jonka nimeä ei ole suomennettu. ”Jamt Lof” eli ”Jämt Olle” on pelimanni Jämt Olof Ersson, jonka mukaan valssi on nimetty. http://www.stefanlinden.se/S/L/PB/huvudtext_PB_ORSA.html