Opiskeluun tarvin referee-artikkeleita johtamisesta. Kielitaitoni on huono, niin mistä löydän suomenkielisiä tieteellisiä artikkeleita netistä aiheesta?

Kysytty

Hei!
Opiskeluun tarvin referee-artikkeleita johtamisesta. Kielitaitoni on huono, niin mistä löydän suomenkielisiä tieteellisiä artikkeleita
netistä aiheesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Referee näyttää suomennetun sanalla vertaisarviointi. Suomen museoiden, arkistojen ja kirjastojen Finna-tietokannan kautta löytyvät  tiedot muutamista suomenkielistä vertaiarvioiduista artikkeleista, jotka käsittelevät johtamista:

- Johtaminen tosiasiana? / Huotari, Vesa (Tiedepoliitiikka, 2016, s. 39-48)

- Yliopistojen tulosohjaus ja -johtaminen akateemisen työn ja kehittymässä olevien tieteenparadigmojen valossa / Näppilä, Timo (Tiedepolitiikka, 2015, nro 1, s. 19-32)

- Työn organisoinnin muutos yksityisellä ja julkisella sektorilla : lisääntyvätkö uudet työn organisoinnin muodot Pohjoismaissa? / Oinas Tomi, Anttila Timo, Mustosmäki Armi (Yhteiskuntapolitiikka, 2016, 6, s. 670-680). Luettavissa myös verkossa:

http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2016121431441

- Lääkärien johtamistaidot kollegoiden arvioimana / Esko Kumpusalo ... (et al.). (Suomen lääkärilehti, 2004, 30-32, s. 2827-2829)

- Kuntajohtamisen jännitteet viranhaltijoiden ja poliitikkojen välillä / Kokko Tuomas, Sajasalo Pasi, Takala Tuomo, Auvinen Tommi (Tiedepolitiikka, 2017, 1, s. 16-32)

- Organisaatiot unohduksen ja ilon tuottajina / Onnismaa Jussi (Tiedepolitiikka 2016, 2, s. 41-49). Luettavissa myös verkossa:

http://elektra.helsinki.fi/se/t/0782-0674/41/2/organisa.pdf

Tässä myös linkki hakutulokseen:

https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B%5D=%7Eformat%3A%220%2FJournal%2F%22&filter%5B%5D=%7Etopic_facet%3A%22johtaminen%22&filter%5B%5D=%7Elanguage%3A%22fin%22&dfApplied=1&lookfor=johtaminen+vertaisarv%2A&type=AllFields

Vain kaksi näistä on luettavissa verkossa, muut voi lukea julkaisuista.