Otsikko
Opin lukemaan v.1966 tai 1967 ollessani noin 5-6-vuotias kun veljeni toi kirjastosta minulle lainaan kirjan. Se kertoi kissasta ja markkinoista, muuta en…

Kysytty

Hei, opin lukemaan v.1966 tai 1967 ollessani noin 5-6-vuotias kun veljeni toi kirjastosta minulle lainaan kirjan. Se kertoi kissasta ja markkinoista, muuta en muista. Ruskeat hieman pilkulliset kannet, ei muistaakseni yhtään kuvia. Löytyykö näillä vihjeillä mitään mihin kuvaus sopisi?

Vastaus

Vastattu

Yksi tarjokas voisi olla Sylvi Kauhasen Kissa markkinoilla ja muita satuja (WSOY, 1944). Tässä tosin on joitakin mustavalkoisia piirroskuvia.

2 ääntä

Kommentit

Noihin samoihin aikoihin oma suosikkini oli Janne-kissa. Muistaisin, että Janne kävi markkinoilla ja että kirjoissa seikkaili myös Monni, katujen kasvatti, kissa, jota Janne pelkäsi. Voi olla, että muisti tekee tepposiakin mutta kuitenkin googlettamalla löytyi Janne-kirjojen tekijä, Gustav Sandgren.