Opettelen soittamaan kitaralla seuraavia kappaleita ja tarvitsen niihin taustakompit (itsellä on myös rumpukone). Pitäs tietää mitä ne on,siis onko ne foxia…

Kysytty

Opettelen soittamaan kitaralla seuraavia kappaleita ja tarvitsen
niihin taustakompit (itsellä on myös rumpukone).
Pitäs tietää mitä ne on,siis onko ne foxia,beat,balladia jne.
Kappaleet ovat:Vihreät niityt,Hiljainen kitara,Satu rakkauden.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Populaarimusiikin nuottijulkaisuissa merkitään enää harvoin aloitussivulle kappaleen esityohje. Siksi nämä arviot ovat jossakin määrin likimääräisiä.

Vihreät niityt (alkuperäiseltä nimeltään Greenfields) on triolifoksi eli triolislovari.

Rakkauden satu (Historia de un amor) on bolero.

Hiljainen kitara (Gringo's Guitar) muistuttaa rytmiikaltaan edellistä, mutta se on kolmijakoinen. Pohjalla on valssirytmi, bongorumussa bolero. Nimitys voisi olla espanjalainen bolero.

Lähteitä:

Tanssimusiikin lajipiirteet

Tanssilajit

Nuotti: Big book of latin songs, saatavuus