Otsikko
Onkohan tanskalaisen Kaj Munkin runoa "Blå Anemone" suomennettu? Kiitos vastauksesta!

Kysytty

Hei!

Onkohan tanskalaisen Kaj Munkin runoa "Blå Anemone" suomennettu?

Kiitos vastauksesta!

Vastaus

Vastattu

Lahden kaupunginkirjaston Runotietokanta ei ainakaan löydä Munkille muuta käännettyä runoa kuin "Ei sovintoa", joka löytyy teoksesta Kutsut minua nimeltä (Kirjapaja, 1981). Runotietokantaan kootaan tietoja myös useiden lehtien käännöksistä, mutta täydellinen sekään ei tietysti ole. Koska kyseinen runo on tanskaksi tunnettu myös lauluna, tarkistin myös musiikkitietokannat Violan ja Fonon, mutta näistäkään ei löytynyt tietoja kuin alkukielisistä esityksistä.