Onko Vantaalla "lukupiiriä", Myyrmäessä tai Martinlaaksossa tai muuallakin? Miten sellaiseen pääsee, jos sellaisia löytyy?

Kysytty

Onko Vantaalla "lukupiiriä", Myyrmäessä tai Martinlaaksossa tai muuallakin? Miten sellaiseen pääsee, jos sellaisia löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vantaan kirjastoissa toimii useita lukupiirejä:

- Martinlaakson kirjaston kirjallisuuspiiri kokoontuu seuraavan kerran 15.11. klo 18-19.30. Lukupiirissä keskustellaan Miika Nousiaisen teoksesta "Vadelmavenepakolainen".
- Hakunilan kirjaston lukupiiri kokoontuu joka kuukauden 1. keskiviikko klo 13-14.30. Seuraava tapaaminen on 3.11., tällöin käsitellään James Ngugin teosta "Nisun jyvä".
- Koivukylän kirjastossa toimii useita lukupiirejä. Seuraavat kokoontumiset ovat: tietopiiri 6.10. klo 14.00, runopiiri 7.10. klo 14.00 ja lukupiiri (kaunokirjallisuus) 12.10. klo 14.00.
- Mikkolan kirjaston kirjallisuuspiiri kokoontuu kerran kuussa maanantaisin. Seuraava kokoontuminen on 22.11. ja käsiteltävä teos on Eeva Joenpellon "Ralli".
- Tikkurilan kirjaston lukupiiri kokoontuu seuraavan kerran tiistaina 9.11. Aiheena on afrikkalainen kaunokirjallisuus ja keskustellaan Petina Gappahin teoksesta "Tanssimestari ja muita tarinoita Zimbabwesta".

Lukupiiriin voi osallistua kuka tahansa kirjoista ja lukemisesta kiinnostunut. Tietyn kirjaston lukupiirin toiminnasta voi kysyä lisätietoja (seuraava kokoontuminen, käsiteltävä kirja) joko kirjastossa vieraillessaan tai soittamalla kirjastoon. Kirjastojen yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.vantaa.fi/kirjasto.