Mitä aiheenmukaisia kirjallisuuskerhoja on olemassa. Tiedän ainoastaan Suomen dekkarikerhon.

Kysytty

Mitä aiheenmukaisia kirjallisuuskerhoja on olemassa. Tiedän ainoastaan Suomen dekkarikerhon.

Vastaus

Vastattu

Tuo dekkarikerho oli tosiaan ainoa, joka reippaasti tunnustaa keskittyvänsä vain yhteen aiheeseen.

Varmasti muitakin kerhoja saattaa olla, mutta ne eivät löydy kovin helposti netistä.

Kenties lukupiirit voivat ilmoittautua tämän vastauksen kommenteissa?

Kannattaa myös harkita oman lukupiirin perustamista. Siihen on tarjolla myös kirjallisuutta esim.

Lukupiiri : kirjoista keskustelemisen elämää muuttava taika / Kirsi Ranin,

Lukupiirikirja / toim. Johanna Matero, Ritva Hapuli & Nina Koskivaara tai

Hoitava lukeminen : teoreettisia ja käytännöllisiä näkökulmia lukemistyöhön / Päivi Kosonen & Juhani Ihanus (toim.). Helmet.fi

Kirjastot ottavat riemumielin uusia lukupiirejä tiloihinsa. Kysy rohkeasti! https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Vapaaehtoiseksi_kirjastoon/Vapaaehtoiseksi_kirjastoon(235538)

Monen eri aiheen kerhoja löytyy kyllä paljon myös netistä esim. Helmet lukuhaaste