Otsikko
Onko tietoa, mikä on Vladimir Putinin tutkinto tai oppiarvo?

Kysytty

Onko tietoa, mikä on Vladimir Putinin tutkinto tai oppiarvo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vladimir Putinista kertova Wikipedia-artikkeli perustaa tietonsa pitkälti The New York Times -lehden toimittajana työskennelleen ja myös Moskovasta raportoineen toimittaja Steven Lee Myersin kirjaan Uusi tsaari : Vladimir Putin ja hänen Venäjänsä (The New Tsar: The Rise and Reign of Vladimir Putin). Artikkelin mukaan Putin on opiskellut Leningradin valtionyliopistossa oikeustiedettä, mutta kesken neljännen vuosikurssin hän liittyi KGB:hen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Putin

Enempää tietoa hänen mahdollisista tutkinnoistaan emme löytäneet.

4 ääntä

Kommentit

Ei pidä paikkaansa. Putin valmistui oikeustieteellisestä 1975 ja liittyi sen jälkeen KGP:hen.

Muuan venäläinen tuttuni kertoi, että kaikille Venäjän hallitsijoille on luotu täysin keinotekoinen tausta, koulutuksia, nimeä ja historiaa myöden. Oikeaa henkilöllisyyttä ja historiaa ei kerrota kenellekään niinkauan kuin henkilö on elossa. Vasta kuoleman jälkeen se voidaan paljastaa, jos niin halutaan. En tiedä kuinka hyvin pitää paikkansa, mutta yleensähän tsaarit, keisarit ja kuninkaalliset ovat ottaneet eri hallitsijanimen valtaan tullessaan, jolloin myös oikea syntyperä on pyritty peittämään. Tämä perinnehän on ollut käytössä jo muinaisesta egyptistä lähtien.