Onko tehty tutkimusta tai löytyykö aineistoa kirjaston markkinoinnin vaikuttavuudesta. Onko tutkittu senioreiden nettipäivien vaikuttavuutta. Teen tästä…

Kysytty

Onko tehty tutkimusta tai löytyykö aineistoa kirjaston markkinoinnin vaikuttavuudesta. Onko tutkittu senioreiden nettipäivien vaikuttavuutta. Teen tästä opinnäytetyötäni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston markkinoinnista on suomenkielellä julkaistu kovin vähän ja julkaistut teokset ovat vanhahkoja:

Huotari, Maija-Leena : Kirjaston markkinointi, 1992
Piispanen, Ritva : Turha vai tärkeä kirjasto : markkinointitutkimus lahtelaisten kirjastonkäytöstä v. 1983, 1990

Tieteellisten kirjastojen yhteisluettelosta Lindasta löytyy englanninkielisen kirjallisuuden lisäksi kolme suomenkielistä opinnäytettä kirjaston markkinoinnista, joista yksi on 2000-luvulta ja koskee www-sivuja kirjastojen markkinoinnissa. Seniorien viestintäpäivän markkinoinnista ja sen vaikutuksesta en löytänyt tutkimuksia, joten opinnäytteesi aihe on hyvin valittu. Artikkeleita seniorien viestintäpäivästä löytyy muutamia Aleksi- ja Arto –tietokannoista. Tietokannat ovat kirjastoissa käytettävissä.

Englanninkielistä tuoretta kirjallisuutta kirjastojen markkinoinnista on myös ammattikorkeakoulujen kirjastoissa http://www.lib.helsinki.fi/tilke/amkkirj.html .