Etsin kirjallisuutta, joka koskee kirjastoalaa. Löytyykö mistään kirjoja, julkaisuja tai opinnäytetöitä, jotka kertoisivat miten kirjasto voi hyödyntää…

Kysytty

Hei

Etsin kirjallisuutta, joka koskee kirjastoalaa. Löytyykö mistään kirjoja, julkaisuja tai opinnäytetöitä, jotka kertoisivat miten kirjasto voi hyödyntää asiakaspalvelussa sähköisten aineistojen markkinointia, esim. tiedonhakua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Satakirjastojen kokoelmissa ovat mm. seuraavat kirjat, joihin kannattaisi tutustua: Almgren, Päivi: Kirjasto 2011; Kirjasto 2.0; Kirjasto 2012. Verkkotiedon ja -palvelujen saavutettavuutta käsitellään myös julkaisussa Digimaan kartta. Kirjojen saatavuuden näkee Web-Origosta osoitteessa http://www.satakirjastot.fi/.
Linda-tietokannasta löytyy asiasanoilla kirjastot ja verkkopalvelu englanninkielisiä julkaisuja, joissa käsitellään aihetta. Mm. kirja Marketing and promoting electronic resources kuulostaa mielenkiintoiselta. Linda on osoitteessa http://linda.linneanet.fi/F/?func=find-b-0&con_lng=fin&local_base=fin01