Otsikko
Onko tämä Oscar Wilden kirjoittamaa : "Tosi ystävä puukottaa sinua edestäpäin"?

Kysytty

Onko tämä Oscar Wilden kirjoittamaa : "Tosi ystävä puukottaa sinua edestäpäin"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oscar Wildella ei ole tämän nimistä suomennosta, mutta emme tiedä sisältyykö kysytty sanonta johonkin hänen teokseensa. Viitteitä siihen, että tämä lausahdus olisi Wilden kynästä löytyy mm. osoitteesta http://www.self-injury.net/doyousi/quotes/ . Siellä se on englanninkielisenä seuraavassa muodossa:
"A true friend stabs you in the front". Kun sitaattia etsii hakukoneella mainitsemassasi suomenkielisessä muodossa, saa erilaisen tuloksen, osoitteessa

2 ääntä

Kommentit

Minulta löytyy kirjaliton kustantama kirja, jossa lausahdus "Tosiystävä puukottaa edestäpäin" olisi Oxcar Wilden kirjoittama tahi lausuma.

Kirja on: Ystävät ovat ikuisia

Onko tämäkään nyt sitten luotettava lähde.